... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 03, 2011

Bila pagar makan padi..

Sebenarnye tajuk tu aku nak bubuh, bila HR/ admin buat onar.. hehhehe.. tapi cam obvious sgt plak.

Minggu ni aku kerja night shifts abis pagi Jumaat. Malam tadi bengong sungguh. HR tak ganti doctors for night shift this week. Padahal diorang dah tau yg sorang tu on annual leave, and lagi sorang tu plak diorang dah ada org tapi diorang double shifts kan dia & bila dia tanya HR ckp gi kat lagi satu spital je. So tinggal aku & sorang lagi senior registrar kerja last night, menghadapi all the silly cases plus beribu2 patients waiting. Most patient yg aku jumpa sumer had been waiting for 6-8 hours already. Memang menyampah abis jugak esp. bila ada patient's family yg sengal2. Hahaha. Tapi tu setiap hari lah kan. Yang lebih menyengalkan ialah hal HR bodo tu, & some nurses bengong jugak pemalas. Kesian 1 consultant was called in to work the whole night. Kesian jugak 2 evening registrars stayed 3-4hours longer than they should, diorang dah kerja non-stop for 10hours already that evening. Sure mereng time diorang balik rumah kol 3-4 pagi tu.

Okay ayat aku mmg ntah apa-apa. Kesimpulannye utk kali ini:
= HR bengong dlm hal cari replacement for the leaves, despite they've known this for months/weeks.

Kutuk2 the nurses, the system & the AU government tu lain kali je la aku sambung. Hehhehehe. Dah byk kali pon aku kutuk diorang dlm blog ni.

Anyways, now nak get ready gi kerja. Hope malam ni ada la replacement for docs. Kalau tak mati la lagi like last night.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...