... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, April 12, 2011

Needle stick injury

Semalam the work started smoothly in the first few hours, then got crazy after aku makan dinner. Kerja macam biasa la, dengan patients mengahnye, dengan boss mengahnye lagi. Hish... Anyways, aku noticed ramai org pakai baju biru smalam termasuk la aku. Comel! Aku la yg comel tu. Hahhahaha. Tapi malangnye takde amik gambar coz aku memang senantiasa sampai kerja lambat. Aku nyer image tu stylishly late all the time... tapi aku tak suka lambat! Kena berusaha lagi nampaknye.

Okay, sudah-sudah aku merepek.
Ni nak citer smlm aku terkena needle stick injury kat tempat kerja. Lepas fixing jari manusia ni yg tercedera dgn gelinye selepas masukkan jadi dalam blender yg tengah berpusing. Patient tu kata dia lupa nak off kan blender tu. Cheh! Dah la huduh amat kerosakan jari dia, sampai aku naik mual masa tengah repair tu. Hehehehe. Anyways, aku terkena needle yg aku dah guna utk ring block jari dia. Lupa nak buang kat sharp container lepas guna tu. Kelam kabut la jugak nak kena buat blood test dari patient tu, dari aku jugak. Coz nak tengok patient tu ada HIV/AIDs, hep B, C ke tak & akunyer hep B immunization up to date ke tak. Seb baik la patient tu my last patient. Aku suruh member aku amik darah aku. And aku dgn ngada-ngadanye stress gila masa amik darah tu bukan apa takut needle. Hehehhehee.
Aku balik pas habis shift, pas tu spital call aku kata patient tu -ve of all those nasty blood-borne diseases. Lega aku.
Bahaya kalau terkena darah patient. Kita tak tau diorang ni dah terkena penyakit berjangkit ntah apa2. Esp. kat negara maju cam ni yg byk sangat gejala social seperti IV drug use & promiscuous people, you never know kan. So memang kena berhati-hati sangat. Tak dapat aku bayangkan kalau aku kena penyakit berbahaya berjangkit ni semata-mata of my clumsiness at work. Na'uzubillah!

Tapi yg buat aku takleh tido smlm coz aku rasa aku slow gila & lembap sgt, sehingga menjadi a disappointment to the bosses smalam. Nuthing kills my self esteem other than rasa diri ni inadequate/ bodo/ lembap/ useless & also menjadi disappointment to the people around me esp. those that I care... :'( :'(

Rasa cam tak nak gi kerja lagi dah.
Hari ni bangun amat lambat & decided to buang masa (dan $$ for retail therapy kat Myer Melbourne city). Cita-cita nak dinner kat city dgn hubby, so aku dress up la beria-ria, tapi tak sempat amik gambar coz bergerak dp sini pon dah arvo. Tapi hubby nak balik rumah coz nak buat homework, so aku gi beli je la food kat kedai halal di city nun & bawak balik dinner dgn hubby kat rumah saja.

Esok Wednesday ni cuti lagi. Then ada tutorial on Thursday pas tu aku night shift on Friday, Saturday & Sunday abis pagi Isnin. Esok masih ada masa utk aku berusaha utk menambah ilmu di dada & memulihkan my self-esteem.
Semoga hari esok lebih baik dari hari ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...