... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, August 08, 2011

MasterChef 2011 dah abis, bosan aaa tv nowadays..

Setelah puas membuta sepanjang hari (coz mlm tadi tak tido) akhirnye tiba la masa untuk buka puasa. Aku & hubby buka puasa dgn kurma & air je, then baru la masak lepas maghrib. Nuthing to watch on tv. MasterChef 2011 dah abis, menyaksikan kemenangan Kate against Michael. Aku kerja arvo shift abis almost midnight so memang tak berpeluang tengok finale tu. Lepas tengok rerun of the episodes kat Masterchef webbie, aku cam terasa memang Kate patut menang kot. The finale this year kureng menarik if to compare last year's one. Last yr I think cool gila ada invention test, knowledge test, pressure test. This year semuanye masak all the way through. According to TheAge.com.au rating penonton tahun ni tak menarik as per last year's. Mebbie coz may find that tahun ni punye MasterChef kureng umph factor. And dia seperated the finale into 2 parts 1 part kol 630, lagi satu part started at 830, tengah2 at 730 the Renovators. So mcm potong stim la jugak. Seb baik aku tengok rerun je.
Okaylah, tak perlu mengulas banyak2 MasterChef ni coz dah abis & thn ni punye kureng menarik than last year, even though banyak gak foods yg best dlm ni.

Malam ni kami makan mamak style food. Here's the pictures.

Ni dia lauk malam ni.. harap boleh tahan sampai pagi Rabu hendaknye..
Kari sotong plain je
Sayur goreng mamak ni isi bendi, kacang panjang, kentang & cabbage. Aku saja bubuh cabbage coz aku suka cabbage!
Ayam masak merah pedas segera.. thanks to Brahims!
Roti canai segera juga
Sahur jap lagi ni tak perlu la aku nak goreng roti canai ni lagi, dah siap goreng dah awal2. Ok aaa tu utk aku yg sangat pemalas ni. Tinggal masak air & panaskan lauk2 tu je. Nasi pon dah siap masak tadi tapi tak makan. Terbayang2 je nasi ayam kari sayur makan dgn kicap manis cam kipas udang esok pagi ni.. yaaayyy. Hehehhe.

Esok aku free lagi. With starting Wednesday until Sunday aku a.m. shift. Harap-harap la aku diberi kekuatan fizikal & iman to face a.m. shift in Ramadhan tahun ni. (Bunyi cam ngada-ngada je kan.. hehehhehe...).

5 comments:

Lady of Leisure said...

mak aii sedapnya lauk u.. hehe.. i pun tak rajin nak masak for sahur, sahur biasanya i panaskan apa yg ada je.. tapi i jenis kuat makan, pagi2 buta bersahur makan sejenis lauk pun i boleh bertambah nasi tau..

kalau lauk macam u hidang ni lagi lah laju i tambah :D

TopsyTurvyMum said...

wahhhh...menarik menuuuu..
boleh la buat iftar ramai2 hehehe

sHieRa cAkAp said...

Ayam masak merah tu nampak sedap!

Nadiah said...

Roti Canai buat sendiri ke Sis? gebu saja nampak.

A~ said...

Lady,
i ni jenis yg makan memilih, kalau nak makan kena ada variety at each sitting, tu la yg terpaksa bersungguh-sungguh bila ada peluang nak masak tu. Tu pun kalau simpan 2,3 hari, kali ke-2 makan i dah tak lalu dah. I will go back to my junk eating even tho banyak lagi food. :P

K.Nana,
tu la kan. tapi lauk ni i dah tak lalu nak makan dah. seb baik abis cepat. takleh ulang lagi until next month kot. hehehehhe.. ngada la plak i ni. Oh ye, i free next weekend, so boleh la kita ronggeng & menonggeng on Saturday evening if u sudi. Amacam?

Syiera,
heheheh.. seb baik rasa pon sedap. Thanks to ayam bakar saja & pak Brahims. kalau sendiri masak from scratch sure i dah tak makan lagi dah menda ni keesokan harinye. :P

Nadiah,
Hehhee tu roti canai segera dari M'sia, tu la gebu semacam. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...