... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 05, 2010

Farewell.. farewell...

Lupa plak dah masuk February 2010. I was kinda struggling to write the right month & year during January when writing my notes in the patient's history. Tetiba je I realized dah masuk February! Funnily enuf I tend to write the right date comes February.. how odd! Terasa cam I have that cognitive gap in January then remission in February. Hahaha..

Last day on psych ward went kinda okay. Busy but managed to go through most of the stuff on time. Ada la sket2 glitches. E.g. stoopid paperworks yg aku tak sepatutnye buat, yelling thru fon from patients' families, etc. Hari bermula kinda good coz my original boss yg baru balik from cuti tak dtg today! Hahahaha.. coz aku lagi suka the other bosses. More efficient, sensitive & pendek kata best! Dia baru start balik kerja semalam but suku hari je dia stayed there then blah, hari ni dia called in sick. Hehehehhe... Bila they sed goodbye to me tadi rasa cam nak nangis gak la. Ye la, tak pernah aku rasa ada bosses yg betul2 amik berat pasal their junior docs mcm diorang ni. Kasi nasihat cam father figure. Tu yg aku terharu tu. Mebbie coz diorang ni psychiatrists kot, tu la diorang tau deal with human beings, supposedly.. Plus bosses yg best ni they all have gone thru difficulties nak work in Australia, let alone becoming who they are now.

The ward organised a farewell tea party for me tadi. Terharu gila bila nampak byk makanan dlm tu. They made the effort to buy some munchies. Lagi banyak dp masa farewell for one of the social workers a few months ago, even tho social worker tu dah kerja situ around 10yrs. Hehehehehe.. Aku kasi diorang my usual cookie cake =) Glad everyone loved it. And dlm banyak2 keterharuan itu, diorang kasi aku farewell card & chocs & cookies for me.. waaahhhh... baiknye mereka. Despite aku nyer anger issues, tantrum & hissy fits tu diorang actually suka aku kerja situ... aduhaiii terharu aku.. its kinda a great feeling that people actually appreciate you & knowing that you have made some kind of difference somewhere somehow.. =)

Ni card yg diorang sign ramai2...
ala2 petition nak suruh aku blah.. tak cukup penuh lagi tu...
ahahhahaahahaha..
Ni gingerbread cookie yg aku join decorate masa time Xmas ari tu.
Siap je terus aku ngap..
the rest of the cookies biar OT & patients je la yg abiskan dekorasinye...
aku busy.. =P

Masa balik tadi aku kinda sedikit sedih coz I missed the farewell drinks/ munchies at the residents quarters coz aku abis kerja sedikit lewat. Ni sumer pasal buat handover sheet for the next doc la ni. Sheesh.. Bila sampai sana cuma tinggal a few je tukang kemas. So I just ckp babai & blah. Sedih la jugak coz tak sempat nak catch up with some colleagues (doctors), with whom I enjoyed working with sepanjang thn ni. Dah la sepanjang hari hujan je.. how sad...

Oh well... yeah, kinda sad to leave, but life has to go on..
I am soooo glad I finished the HMO2.. Alhamdulillah.. Sometimes rasa cam mimpi plak.. Hari tu baru je abis uni, then abis internship.. and all those difficult years. Now about to embark on a new journey as a HMO3 in a cool but challenging Critical Care year. Rasa cam takut plak coz ini bermakna aku kena cam jadi super pandai la nanti.. meaning study study study! Huhuhuhuuuu...
Oh well... its time to open my eyes & head..

Balik kerja, went for a walk to Chadstone with hubby.. (fuh.. lama betul tak senaman ni, dah 5 hari dah). Again.. we had dinner at Kintochi. Hahahaha.. I sooooo love the sushi esp. the raw salmon. Fresh & sedaap gila!
Weekends gonna be busy wit social activities.. harap2 sempat la study & organising stuff utk start the new year..
And hafta remember to bangun awal for orientation Monday nanti.. kol 7a.m. beb!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...