... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 11, 2009

Happy Mothers' Day

Happy Mothers' Day to my beloved mum
a.k.a.
Your Majesty Mak

This is kinda late on the blog posting but in my family, I'm the second to wish her that, after my 2nd youngest brother, H3. Dia tu dah wish & kasi prezi last week lagi. Giler semangat.

Like alwiz, celebrating anything, selain dp Hari Raya Aidilfitri & Hari Raya Aidiladha, memang kurang disambut dgn gahnye di dlm my family. Ni termasuk la harijadi/hari ibu/hari bapa/valentine's/ etc. Kami sejak kecik dah diasuh to appreciate & love each other regardless. We r taught to alwiz help each other with anything & at the same time to alwiz come back to each other if we r in need of anything. Family first, up or down.

Sejak dulu lagi, if ada rezeki lebih, kami akan get each other things. Like all my brothers, I alwiz get stuff from my parents regardless its my b'day or not. Same goes to my parents, we siblings will get them anything yg kami mampu tak kira masa kalau kami mampu, even tho diorang slalu menolak (mebbie sebab kesian anak2 & segan kot). Therefore, besday or lepas perform dlm exams ke or hari2 special lain yg ditanda oleh masyarakat majmuk pada kalendar, memang tak berapa big deal in our lives (mebbie masa kecik2 aku ada kot ngada2 nak itu-ini sebab tgk tv or jeles member2 lain dpt sth). So, kalau tak dpt hadiah masa besday memang tak kisah sgt coz hari2 lain memang dah dpt pun, whether kami tak malu mintak or not.


Cuma semenjak beberapa kebelakangan ni je yg sometimes some members of my family tetiba plak lebih ke arah materialistic menyambut hari2 ni. Especially dua org adik2ku yg ntah apa2 tu, si H3 & si H4. To me, again its not a big deal. Nak celebrate pun seronok gak, join the fun, lagi best to spice up my kinda-boring life here, especially kalau ada $$$ lebih sket utk disedekahkan ke kedai2.

It is to me menda2 ni lebih kurang mcm Western culture a bit where they celebrate all these that include budaya kasi hadiah & a really big deal to them kalau dilupakan. Sampai merajuk bagai. On the other hand, it is kinda fun kalau kita yg dpt sth & kalau ada rezeki lebih utk kasi kat org. And I have to admit, some ppl really appreciate ppl in their lives tapi ala-ala malu gitu nak show all the time, so hari2 special ni mungkin dicreate to encourage these ppl to show their gratitude to these special ppl in their lives. Kasi can.

Well, whateva it is pandangan & amalan masyarakat majmuk semua, to me there's nuthing wrong in spending a bit of time, energy or $ to those special ones in our lives on those special days marked on the calendar. And it is even better if we show them that we love & appreciate them on other days of the calendar too. At the same time, those ppl yg didedikasikan ucapan2/hadiah2 spesel tu hafta show their appreciation in return to those yg dah berpenat-lelah membanting tenaga, masa & $ utk diorang jugak. Dan tidak merajuk kalau tak dpt apa2. Bersyukur sebab Allah swt masih kasi peluang utk kita to have them in our lives.

Anyways, to all mums in the world, happy mothers' day. It is the toughest title & position in the universe. Well done, u r the best.

*especially ucapan utk kenalan2ku, mak-mak dara ni:
D= bakal ibu :)
TTM= congratulations, comel & touching bila gua baca pasal anak2 u. they r soooo sweeet.
Ly.= ur gem is sooooo sweet, even tho he is a shy boy dia berjaya go against his shyness to do all that. u r very lucky :)
Not to forget, MakLong & Auntie N (D's mum)= Happy Mothers' Day. I thank Allah swt for giving me the chance to kno ur kids & family :)

To mum-in-law, this is the only thing that I would like to thank u, thank u for giving me my beloved hubby.


To my mum,
thank you,
there's no word or amount of money in the world to show how much I really appreciate u.

I thank Allah swt for giving u all the strength & patience to have me since in vitro 'til now & forever. I thank Allah swt to have u in my life.
Even if I dont say it out loud all the time or not much of hugs and holding hands when we walk together, but I really do love u.
Millions of apology if I ever hurt u, I kno I have (memang masa tu bangang & tak sedar diri). I doa for you alwiz all the very best in life, InsyaAllah.
Thank you for having me in ur life.
Love u lots.


2 comments:

AhMADfairuz said...

mana gambar? put la some pics..hehe

A~ said...

takleh, i nak protect privacy & confidentiality of ppl. gambar i takpe. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...