... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 06, 2010

Hujan batu..

Berdentum-dentam bunyi hujan batu jatuh atas bumbung. Terkejut la jugak, aku tgh mamai baru bgn dari arvo nap. Teringat baju yg jemur kat luar pagi tadi (panas masa tu), terus kami lari ke luar. Tapi tak sempat nak ke ampaian dah kena lari balik masuk dlm. Kesian hubby kena ketulan ais kat luar tu, aku tak sempat kena lagi. Besar gila hujan batu tu... biar je la baju2 kat luar tu...

Oh noooo!! Abih kereta aku... banyak gila small round dents kat bonet!!! AARRRRGGHHH!!

Di celah2 pintu dapur. Bukan tong merah tu yg aku nak tunjuk.
Tapi air batu yg berkumpul kat tepi tu.
Besar gila air batu...
Dah la aku ni tengah tak brapa sihat.. mebbie common cold je.. tapi common cold yg cukup utk buat aku lethargic since yesterday + mebbie labyrintitis skali coz terasa dizzy bila drive & jalan. Takde mood betol la...

Pagi tadi bgn awal gila kol 6am. Bila matahari dah nampak sket aku pon gi la terbongkok-bongkok menebas semak kat driveway depan sana nun. Tak nak la kereta aku calar setiap kali kuar masuk. Dapat buat sikit je coz lengan aku dah lenguh & terketar-ketar dah. Tak puas hati coz tak abiskan sumer. Hubby helped out with hanging the laundry. Alhamdulillah panas masa tu even tho weather forecast kata possible thunder storm.
And.. yeah, a hailstorm in just a flip second.. abih kereta aku! Kereta hubby pon banyak dents gak.. sheesshhh...
Nyesal aku tak beli car cover hari tu.. :((

Malas gila nak gi b'day dinner Dr. SM malam ni. Setiap tahun since final year aku ngelak, and this year I cant ngelak lagi. Bukan apa, I just dun fit in the crowd anymore, kengkawan dia dah lain & aku segan. Hmm... takpe la.. pegi je la. Dah beli pon hadiah hari tu.. sayang plak kalau tak kasi. Besarnyeee pengorbanan aku.. sakit-sakit cam gini pon pegi gak...

Ingat nak gi Moomba Festival, its this weekend. Missed it last year. Tapi my weekend evenings full plak this week, masa accept invitation from people tu tak perasa plak that its gonna be around the Moomba time. Isnin plak labour day kat sini, aku plak terpaksa kerja... ARVO SHIFT plak tu! Sheeshh... Tengok cuaca cam gini.. hmm... nampaknye fireworks pon takkan jadi best cam before la.. ish.. ruginye tak dpt pegi.. ruginyee tak dpt tengok cam mana all our tax money being burnt to fireworks... Mesti la nak pegi kan. Dah tengok dah cam mana duit tax aku digunakan utk support those junkies..
this time nak la tengok cam mana duit penat lelah aku kena bakar..

Huhuhuhu... kereta kesayanganku :((
TENSION!!

2 comments:

Lynnda said...

ah ah...i went outside for a bit with matin...to enjoy it!!!....ha ha...ada la amik segelas of the ice...matin so suke...xxoo

A~ said...

:(( i tak suka langsung!! soooooo frustrated bila tengok my car.. kemurungan ni :((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...