... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, March 11, 2011

Nyanyuk, 333 & 11-3-11

Wah, entry ni bernombor 333 (unless aku delete entry sebelum-sebelum ni). Hari ni pulak 11/3/11. Istimewa tak? Sapa kawen or beranak hari ni? Berkat la kan, coz hari ni hari Jumaat. Bukan pasal number tu. Number tu cuma nampak cantik je kalau tulis, senang nak ingat. Hehhehe.. ntah apa-apa je. Aku ni tgh praktis stay up ni. Malam karang night shift. Now dah nak dekat kol 5 pagi, budget2 nak tido kol 8am jap gi. Slalu aku rajin je nak baking ke iron baju ke apa. Tak larat la now nak buat kerja2 physical dah. Harap nak membaca je la kot nak kill the time ni.

Tadi, Khamis petang, aku sangat nyanyuk. Patutnye ada tutorial for the registrars kol 2pm. Aku plak bangun lambat & thot that tute start kol 1pm. Tergopoh-gapah la aku dok siap-siap & drive cam org gila walaupon ngantuk gila. Malam tadi takleh tido coz aku rasa aku terminum teh around dinner time. Silap betul coz aku sensitive la jugak kat caffeine ni.
Sampai je kat spital, tengok-tengok bilik tute tu kosong. Panic la aku jap coz mana tau aku lambat sampai & missed the change in venue ke apa. Aku gi la ke bilik bosses & tanya diorang mana tute tu. Boss sorang ni kata mana der kol 1pm, patut start kol 2pm. Aku ckp aku tak caya. Hahahha. Boleh lagi tu cakap cam gitu kat boss. Pas tu dia tunjuk aku timetable teaching tu. Chet! Mememang kol 2pm pun.
Boleh je plak si boss tu gelakkan kan aku. Dia kata dia perasan aku ni jadi nyanyuks sejak start jadi registrar ni. Dia tak tau yg aku ni memang nyanyuk sentiasa kalau aku anxious.
Then dia kata alang-alang aku dah awal tu jom le gi ke Box Hill Centro nun, shopping mall seberang jalan sana, temankan dia beli spek mata membaca. Aku pon apa lagi, ok la. Ngantuk tu, tapi pasal nice weather ada matahari pegi la jugak jalan kaki 5 minit je pon. And dapat la aku lunch free dari boss, walaupon aku ada je food dalam beg konon nak makan masa tutorial tu. Hehe.

Aku gi Melbourne city tadi dgn Dr. HAK. Nak start kereta Dr. AI &
kebetulan plak si Dr. HAK nak amik kereta Dr. AI lagi satu frm the city. Dia dok tension dgn aku coz aku dok kacau dia with multiple pages sepanjang tutorial pasal aku lupa bawal mobile phone aku gi spital tadi & kacau dia buat kerja sebelum bertolak tadi. Hehehehe... ye la, aku nak tolong dia abis cepat, tapi aku ni konon-konon tolong tapi kasi dia lagi stress lagi. Hehhee.. Imagine ED regstrar nak tolong Plastic surg registrar. Tak berapa betul di situ.

Ni gaya aku gi tutorial tadi. Tapi ni gambar kat toilet QV kat city tadi. Dalam lambat-lambat gi kelas tu sempat jugak pakai tudung gaya Hana Tajima. Baju abaikan, aku capai mana yg paling sempat dicapai. Hehhhee.. gumbira a few weeks before aku jumpa tutorial on the net cara pakai tudung gini. Gi spital tadi, diorang tak pernah nampak aku pakai gini. So ada satu registrar tu kata dia rasa nak picit2 pipi aku coz nampak comel. Selalunye pakai tudung bawal biasa tu je. Wah, comelnyeeee aku =D Hilang ngantuks. Hehhehee.
Now semangat kalau ada masa kena praktis kasi cun lagi. Aku nak praktis pakai tudung different styles until aku jumpa style gi spital yg senang nak guna stethoscope. Lain-lain saja nak melawa before umur ni layut & nampak huduh bila terasa nak bergaya. Hahaha.
Oh ye, ni permintaan some ppl suruh aku bubuh gambar kat blog. (Perasan la lagi nampaknye... ahahahhaa.. takpe la, aku memang la suka perasan jelita pon). Ada je gambar aku kat blog aku bubuh a few years back. Hehehhee.. Gambar baru... mmm... segan la, aku senyum tak cun. Ahaks. And imagine je la aku nyer rupa masih anggun cam masa muda dulu tu.. =P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...