... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, June 12, 2010

Cuti sekolah

Di mana-mana saja penuh ya amat. Gi KLCC penuh, gi Midvalley penuh, gi Pavilion pon penuh. Even the pasar malam/ pasar tani pon penuh gila. Aiiyooooo... cam ni la cuti sekolah. Jalanraya je kurang siiiikit jem time cuti skolah ni.
Bukan tu je, masa ni la orang nak buat kenduri kahwin & pelbagai kenduri lagi, especially weekends. Sampai pening nak gi mana satu. Kalau pegi sini, situ terasa. Kalau pegi situ, sana plak merajuk. Tapi nak buat cam mana, sumernye time yg sama.

Ckp pasal kenduri kahwin, selain daripada hal-hal keluarga yg aku berlari ke sana-sini nak settle tu, ada lagi my niece nak kahwin. Mlm ni majlis nikahnye, sama time dengan adik aku H3 mendarat di KLIA dari Manchester. Esok tengah hari plak kendurinye.
Disebabkan time adik aku mendarat sama dgn time nikah niece aku tu, maka aku rasa eloklah aku gi airport amik adik aku yg dah memang sah-sah darah daging sendiri kan. Aku pon dah nak balik Melbourne lusa. Dapat spend masa dgn dia pon 24jam je. Aisshhh.. sedih dah aku ni. Dari kelmarin dah homesick dah, blom balik Melbourne lagi.

Hmm....

3 comments:

TopsyTurvyMum said...

knana balik dulu pun time cuti sekolah...mmg ramai giler orangg...cam serik dah nak balik time cuti sekolah sana...

Lady of Leisure said...

bila jumpa family (setelah lama tak jumpa) rasa macam cepat sangat masa berlalu.. my mom n dad datang rumah i for about 6 days, i rasa dorang datang macam sehari dua jer, once dorang dah balik i rasa sunyi sangat in fact bilik yang dorang tidur tu sampai skrg i tak boleh masuk, rasa macam sunyi sangat..
:(
home sick jugak kah i?

A~ said...

tu la kan k.nana. kalau balik cuti skolah, pening kepala manjang. kalau tak cuti plak, tak dpt la jumpa adik2. dilemma betul.

lady, betul la tu u homesick.
orang muda2 cam kita2 ni la slalu homesick kan?
i dulu masa student cuti summer 3 bulan. 2 minggu sebelum balik Melbourne dah homesick gila babas dah, kat airport plak sure banjir kilat punye. sampai kat Melbourne seminggu dua tu mesti sulking abis.
la ni, takleh la buat cam gitu lagi, kena adjust sket timing & hujan renyai ke/ hujan batu ke. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...