... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, June 17, 2010

Sejuk sangaat.. huhuhu..

Sejak balik semula ke Melbourne, aku blom sempat lagi sulking like usually what I will do each time I come back from M'sia.
Malam sampai tu, aku terpaksa terus tido coz had to go back to work at 8am. Balik kerja gi hantar kereta kat Moorabbin for windows replacement, balik tu tido petang tak ingatnye. Hehehe. Malam tido awal coz esok pagi tu kerja jugak. Petangnye gi amik kereta, penat gila bergegas jalan kaki ke Chadstone & berlari kejar bas,
dok dlm bas lama gila dgn crowd budak skolah yg membencikan tu, berlari dari bus stop ke kedai windscreen tu pasal dia dah nak tutup. Then mlm tadi masak dinner, nuthing much, just simple pasta straight frm the bottle je (tak brapa kuasa nak amik gambar.. penat!). Hari ni kerja balik lambat gila.

Tapi pagi tadi aku bangun agak lewat. Start terasa agak homesick jugak. Matahari ada kat luar awal2 tu & aku teringatkan rumah kat KL. Rinduu.. :(
Pastu hujan lebat gila, ribut petir lagi. Ntah ngapa masa tu aku tak jumpa baju sweater yg aku baru beli kat Jaya Jusco utk kerja (mind u, baju tu lebih 1 size dp biasa.. hehehe). Cari punye cari rupenya ada sekali dgn selonggok baju yg aku dah kuarkan dp kotak/ beg. Masa tak jumpa tu aku panicked abis, rasa sedih yg teramat.
Bukan tu je, aku ngampah habis dgn my new template. Grrr.. shouldnt have changed it in the first place. Aku tak suka template yg sempit cam ni. Aku suka yg besar, luas, satu screen bleh nampak sumer.
And I kinda dont like my computer. Tapi tahun ni tak mcm beberapa tahun lepas when I was working in the whoopwhoop sana, masa tu rezeki murah dari tahun ni & takde debt byk other than credit cards cam this year. So bleh beli computer every year (2 thn berturut2 je). Tahun ni hutang kereta & I have also noticed harga barang naik melambung-lambung, lebih daripada yg most working class people can afford. Cam mana tu?
Ye, aku ngaku, aku memang ada kemurungan bermusim :(

Aku called home just now. Parents & adik bongsu baru balik dari airport. Semalam diorang pegi Kelantan coz my niece nyer kenduri kawin, belah lelaki nyer plak. Alhamdulillah diorang dah selamat pegi/balik.

Sejuk gila malam ni.

2 comments:

Lady of Leisure said...

i dok tergerak hati nak tukar template sebab my blog ni dari dulu hotam je manjang takut orang boring tapi new template ni i takut nak godek sebab banyak sangat kan..

A~ said...

i hate this new template. shouldnt have changed it in the first place lah. grr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...