... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, November 05, 2010

Bersedialah saja =P

Wahai pembaca-pembaca budiman, bersedialah saja 2 malam berturut-turut ni seperti biasa aku akan membebel seperti biasa each time aku terpaksa kerja malam on the wards. Malam ni & malam esok aku kerja. My last 2 nights di spital sengal itu.

Sia-sia je kan aku berusaha utk tido di malam hari beberapa malam yg lalu, la ni kena berjaga plak utk kerja. Aku dah praktis berjaga malam tadi. Tido on time hubby nak gi kerja. Malangnye terjaga around 130pm, which is toooo early utk aku for a night shift. Selalunya aku akan bangun solat zohor, then sambung tido until around 530pm. Tapi ni takleh tido balik lepas tu. Mebbie had a very good sleep pagi tadi kot.

Apa je aku buat sepanjang malam tadi. Chatting dgn member lama yg senasib dgn aku dlm hal2 medicine & life. Baca semuka dua online tutorials about cardiac physiology. Packing sket2. Menjelajah blog. Menjalankan perniagaan restoran aku kat FB. Makan sorang-sorang. Laundry. And sejak bangun kol 130pm tadi, sambung kemas-kemas lagi. Ada lagi juta-juta menda nak kena kemas ni before 2wks akan datang. Called gardeners, nak mintak one of them do the backyard yg macam hutan belantara tu. Ada satu gardener ni poyo gila, boleh dia bersoal jawab ngan aku ada ke orang kerja weekends & bebel2 kat aku. Aku ni kan ke senang panas hati.. hehehe.. selepas menjawab kat dia sampai dia terdiam aku hung up. Sudah la, kalau tak nak tak perlu la nak kerek cam gitu. Siap la dia, dia tak tau ke kuasa word of mouth & online testimonials? Pernat tak terfikir yg bisnes dia boleh lingkup kalau dia salah langkah. DIa ingat dia sorang je ke kasi service tu kat kawasan ni. Boleh blah. Anyways, dah dapat satu for tomorrow morning, Alhamdulillah.

Okay, ni type ni sambil makan. Makan guna sudu garpu :D. Now nak siap-siap dah.
Harap-harap iman aku kuat lagi tegar la untuk 2 malam ni. Tak sanggup betul la dgn sepah-sepah yg tak significant ni. Oh ye, harap-harap ada some Deserving METCall tonight. Seronok sket kerja.

CIaaaooo.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...