... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, October 21, 2010

Dinner luar lagi this week.

Balik spital tadi dalam late afternoon. Hari ni peak temperature was 25°c, perfect for a picnic by the beach or in the park or di kaki gunung somewhere.. hehehe berangan je lebih ek.

Lupa plak nak bubuh sunscreen kat windscreen depan + belakang. Walaupon jalan dari pintu masuk building hospital ke parking lot was such a bliss, tapi pasal parking kat luar plus kereta aku kaler hitam, maka bila masuk je kereta.. WOW, PANAS!! Gila panas cam dalam oven. Terpaksa la aku balik lagi lambat 10 minit. Terpaksa switch on aircond, bukak tingkap, pakai SPF, dok kejap kasi cool down sket dalam kereta tu baru boleh gerak. Tak leh drive terus coz kepala aku throbbing hard masa mula2 masuk tu coz sudden change in temperature, kat luar vs dalam kereta hitamku. Seb baik bawak botol air, SPF & sunnies. Dah lega sket baru gerak balik. Masa tu of course dah peak hour kan, so welcome all the hoons on the road, mari berlumba-lumba di atas jalanraya :D.

Silap la beli kereta kaler hitam hari tu. Agak2 kereta merah menyala sejuk sket tak dari kereta hitam kalau dok tengah panas tu? Hmmm.. abah & mak tak suka kereta hitam, tapi aku blaja suka kereta hitam sejak aku tau hubby & Dr D suka kereta hitam.. Most org besar2 kat spital tu pakai kereta kaler silver coz kata diorang reflect cahaya so tak panas sgt. Betul la tu. Aku tetap suka kereta kaler hitam berkilat or metallic.
Black is HOT!! Hahahhaha.

Coz the weather was sooo good, hubby ajak aku makan luar walaupon aku dah bersemangat nak masak dinner considering dah lama tak masak dinner. Lagi pulak, Chadstone tutup lambat hari ni (& tomorrow).. they close at 9pm. Well, we went to High Tea at Chadstone Shopping Centre (mana lagi kan). Its a kedai yg jual a wide variety of tea & its gadgets, dan jugak restoran jual makanan at teh same time. All in all ok la makanan dia. Mana ada restoran kat sini yg sesedap makanan kat Malaysia... yg ni pon boleh la skali skala. Walaupon sedikit sejuk & I had to put on my cardigan, kami makan kat undercover porch dia kat luar. Nyaman skali. Ada free music coz restoran sebelah ada pemain alat music main lagu2 kat luar restoran diorang. So kira menarik la jugak.

The massive parking lot at Chadstone Shopping Centre,
Ni kat belah yg ada Woolworth, banks, post office, AutoBarn, Fitness First gym, kedai urut...
One side of the huge Chadstone mall.
Tak tau arah mana utaraslatantimurbarat, hilang direction bila sampai sini.
High Tea restaurant that we went to, during senja time
My warm raspberry & lime tea. Refreshing.
One of the food: calamari with chili salt. Ok la.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...