... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, October 31, 2010

Hujan saja

Sejak sebelum Subuh tadi dah start hujan, until now tak henti-henti lagi.
Aku plak, berjaga sepanjang malam & hanya mampu lelapkan mata lepas kol 7 lebih tadi. Aaarrghh.. tak sukaaaa I taaw!!! Slalu aku boleh je tido malam tu bila abis night shift even tho aku tido pagi tu. Aku ingat aku tido around 4hours siang tu, then avoided all caffeinated drinks/ food, malam makan chlorpheniramine (antihistamine) still takleh tido lagi. Haru betul. Aku dapat
rasa my heart was running kinda fast & otak aku pon bergerak laju yg sama. Macam-macam dalam kepala aku now. Hal next month, hal kerja, hal rumah, etc. Dah buka tutup computer 2,3 kali dah, plus baca lagi buku medicine still takleh tido. Masa nak try tido in between ada je bunyi-bunyian yg mengganggu. Tension! I better sleep tonite!!

Last-last bangun around Zohor time. Still hujan lagi. Gloomy, tak sejuk mana tak panas mana. Tapi aku still berpakaian tebal lapis2 jugak coz aku memang tak suka sejuk-mejuk ni. Boleh la dikira best jugak hujan di musim yg tak berapa panas ni coz ini jugak menandakan simpanan air akan lebih sket utk persediaan summer yg gila nanti.
Aku dah lama tak basuh kereta kat rumah sendiri.. ada la dalam 3 tahun sejak the water restriction kat Melbourne ni diketatkan. Dalam tempoh tu nak siram pokok pon kena seminggu sekali... mana tak tanaman kat rumah ni dah diganti dgn weeds yg memang terkenal tak makan saman kan. Tambah lagi dgn takleh harap tuan rumahnye.. lagi la.. hahaha.. hutan belantara.

Anyways, my point is aku memang rindu nak basuh kereta sendiri di rumah sendiri. Rindu nak membelai my sweetie ni mandi-manda berdua-duaan. AAAUWWWW!!! Hahahahhaa... dulu basuh sendiri, tapi kali ni aku nak paksa hubby basuh skali. And aku rasa now water restriction dah dilonggarkan sedikit sejak beberapa bulan lalu, aku ni cuma tunggu masa je la nak basuh. Takleh basuh now coz masih hujan, kang kereta aku penuh dgn debu/habuk. Tu la satu, udara sini sangat berhabuk. Kalau basuh kereta pon & tak hujan malam tu esok pagi akan ada kesan debu2 kat kereta melekat from the embun2 malam tu. Kalau hujan lagi la terasa mcm frust je esok pagi tu tengok kereta mcm baru redah paya je.
Haaa... gambar kat atas ialah pemandangan di jalan depan rumah aku di petang hari dalam 1 jam sebelum Maghrib. Macam winter gloomy dia.

Phone hubby: yg putih2 covering Canberra to Tazmania tu ialah
the awan hujan on weather forecast.
Yg ni plak yg kaler biru tu ialah awan hujan lebat.
Tadi kami pegi makan dinner dgn Lybeau & family kat Thornbury. Jauhnye mak! North north east sana. Ok la. Sedap. Order segala makanan bagai, kebuluran la konon. Last2 tak abis jugak. Kena tapau. Anyways, best la jugak, a different area then yg kita slalu pegi. If not because of the distance aku rasa aku akan slalu kembali ke sini bila time malas nak masak or time takde masa nak masak.

2 comments:

Lady of Leisure said...

sini pun hujan hari ni.. sini panas so sekali hujan tu macam hujan rahmat gitu hehe..
sana kalau summer suhu berapa? sangat2 panas eh?

A~ said...

sini pon hujan rahmat, cam semua lega bila hujan turun.
blom summer lagi sini. tapi bila peak summer + the heat wave tu boleh mencecah above 40°c. dia slalu ikut peringkat2. mula2 menten 25°c ke 33°c. Then a number of weeks 35°above. Pastu beberapa hari yg hangus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...