... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, October 24, 2010

Yikes!! Kena tido jugak...

Ingat nak berjaga until 9am then tido, at least bleh la do a bit of the laundry since weather forecast kata temp max 20°, slightly cool but sunny. Aku kecundang just afta Subuh, around 6am. Terjaga plak kol 10++am even though aku paksa mata aku ni tutup lagi so that boleh bangun sebelum Asar jap lagi, tapi dia tak nak tido dah.
Aiseh.. mati la aku kerja mlm ni kalau tak tido for a few more hours before kerja. Dah la 12 jam straight, ward jobs which is intensely mad for my brain, aaand dengarnye takde resi rooms anywhere in the hospital so takde tpt nak rehat or buat apa yg patut. Drive plak 40minutes pegi coz malam, but 1hour driving back in the morning in the rush hour of people nak pegi kerja pagi2. Sebunye rasa hatiii...

Hubby dah pegi library in the city to do his work for GPM. We had a quick brunch. Mata aku ni plak dah cam segar bugar walaupon pening kepala, the weather outside is sooooo nice & beautiful.. rasa nak nangis coz aku tgh paksa diri to sleep now to wake up before Asar jap lagi. Rasanye aku terlelap kol 6am tadi coz lepas Subuh aku dok mentelaah buku ECG kot.
So rasanye, baik aku bukak buku tu lagi kan. Moga-moga terlelap tapi apa yg aku baca tu stick in my head =P

Everyone, doakan aku diberi kekuatan & selamat mengharungi 2 minggu yg amat mencabar minda & jiwa ni ye..
Ya, Allah...

3 comments:

Chibi Maruko said...

busy betul u, camanapun take care ok, manusia manusia di hospital tu still menyakitkan hati u?

Lady of Leisure said...

kesian u, time ada masa untuk tido, time tu la kita tak leh nak lelap, tapi time yang kita tak sepatutnya tido, time tu lah rasa mengantuk tahap gaban kan.. normally kalau tak leh tido, i try baca n cuba faham buku yang i rasa boring to the max, lepas baca satu or dua pages sure i akan mengantuk dengan jayanya.. hehe

be strong dear..

A~ said...

hi chibi,
thanks. tu la, my timetable for the next 4wks, sangat padat. but in 2wks time start ICU, so best la, takde lagi menda2 hampes ni :P
manusia2 spital baru sini ok-ok je sumer so far, alhamdulillah, tak macam kat spital sengal lagi satu tu.

lady, i berjaya lelapkan mata coz membaca dlm internet apa ntah tadi tak ingat. bangun pon agak lewat, tapi sempat la dinner dgn hubby b4 pegi spital. biasa la kita, kalau baca gozzip sure segar bugar, kalau study sure ngantuk.. ahahaha.
thanks lady :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...