... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 19, 2010

Hari ni separuh-separuh

Tadi janji nak tido dah. Sambung balik tulis. Tak kira. Nak luahkan jugak hal hari ni. Tahan jap mata ok, hati sebu ni nak citer jugak.

Hari ni memang kepala & hati aku sakit sangat dgn nurses yg tak significant semua tu.
Seriously racist!! Boleh je diorang hempas2 file kat aku, cakap pon jerit2. Dah la mintak aku buat menda bukan2. Ada je menda nak kasi aku panas hati. Bodoh. Tu je la perkataan yg kuar dari mulut aku. Seb baik member2 aku di kalangan org2 M'sia yg study & sambung training kat sini ada buat rotation yg sama gak. And these doctors je la yg paham bila aku ckp bodoh berulang-kali sorang2 tadi. Si rakyat jelata yg tak bijak langsung semua tu boleh la buat kat aku cam tu coz tak suka la tu kat aku yg org luar ni, esp. aku pakai tudung. Ketahuilah wahai rakyat hulu, doctors di kalangan kamu pon tak hingin nak berbakti kat kawasan sengal kamu tu.

Hidup aku memang penuh dengan warna-warni, ups & down dalam kitaran yg sangat laju. In a matter of hours, it can be exciting, it can be draining, it can be very challenging, and then it will be blissful the next minute. Hari ni separuh-separuh.

Dalam banyak2 kesengalan manusia2 kat spital tadi, medical records belanja aku a large decaf latte. Tak sangka plak. Diorang mintak aku tolong clarify things yg the previous docs buat utk discharge summaries. Selalunye HMOs memang terpaksa buat jugak bila dah kena panggil cam tu. Kira cam kena mengajar orang utk coding la ni, which aku slalu malas nak pegi coz these other patients bukan aku tau pon so cam mana nak explain the diseases kat admin kan. Diorang pon satu slow sangat nak buat coding, so by that time kalau nak tanya kat the docs, they have already moved on to their next rotations. Anyways, dipendekkan cerita, they insisted on belanja aku coffee for the clarification session. Terpaksa aku terima.. hahahhaa. That made my day =)

Seperti biasa, driving back home from work is getting more challenging nowadays. Mungkin aku dah tua. Its getting harder to actually pay attention on the road coz aku akan sangat penat by that time. Most of the time driving back aku akan rasa keawang-awangan. Bahaya kan.

I was planning to go to Chadstone to get some groceries. Tak sangka plak matahari memancar dgn bestnye kat luar. I noticed I had to actually take my cardigan off coz panas dlm spital. Pagi tadi sejuk sangat, aku pakai berlapis-lapis coz slalunye tpt2 ulu ni sejuk than kat city/ or the main hospital. Dalam kereta terpaksa pasang aircond coz aku dah panas sangat.. baju tebal.

Didnt actually plan to eat dinner there. But I got that idea bila tengok matahari kat luar sana. So aku ajak hubby balik awal, walaupon ada nada-nada keberatan dlm suara dia masa aku call tu. He came straight from work to Chaddy. Aku cam kelentong dia kata I needed help in carrying the goceries coz berat. Hehehe. But we went straight to have dinner kat Reactor, makan pasta & pizza. Sedap! Ingat nak makan luar since matahari masih memancar, tapi maklum la Aussie ni sumer tutup awal. Most kedai now tutup at 5-6pm. Kat city je some restaurants tutup late night. Dah peak summer nanti baru nak tutup kedai 1 jam lambat.

Lepas dinner baru kami gi Coles to get my much needed Up & Go, bekalan wajib aku gi kerja setiap hari. Ada offer, so pulun la banyak2. Benda tu berat, so kena la ada tenaga lelaki waja tolong angkatkan gi kereta =P
Kelakarkan, balik ke rumah naik kereta lain-lain. Hubby drove his car, and I was in my car. Ye la, masing2 came straight from work.

3 comments:

Chibi Maruko said...

sabar sabar, hidup warna warni berliku liku tu yang buat sapa kita hari ni, tapi memang geramkan orang tengking tengking hempas hempah, mau ku tukar jadi hulk aje hehehe.. dan nasib baik suami tu, hero kuat dan hansem sentiasa bersama..

Lady of Leisure said...

eiii i dengar pun geram.. tak patut la dorang tengking and hempas2 file gitu.. kalau lah dunia ni takde undang2, sure rasa nak tempeleng jer muka nurse tu kan..be strong dear..

isk u bahaya drive gitu, bukan apa i baru ni naik teksi the drive mengantuk sampai sengguk2, nasib i selamat sampai jugak, i hope on the way back lepas hanto kitorang tu dia pun selamat la sampai ke destinasi.. hehe

A~ said...

chibi, ha'ah, mmg geram. ingat nak bakar je diorang ni sorang2. tu la, diorang ingat i tak paham english, ckp tengking2. haram betul. skali i buka mulut.. haaa.. diam terus diorang most of the time. amik. hahaha.

lady, serious diorang ni hampes, tapi kan i rasa i tak nak lempang diorang. jijiks la, tak sanggup tangan i bersentuhan dgn kulit jijiks diorang. ahahahhahaha.. teruk kan i?
takut gak i drive cam gitu. setiap hari drive i paksa diri sabar & stay awake. seriously rasa letih sangat to pay attention on the road. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...