... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 22, 2011

Break jap: masak udang

Lama eh, tak update. Aku cam terasa from now on aku nyer update profile will be a little low.
Lagi 2 minggu nak abis ICU, and at the same time aku tgh struggling nak abiskan my presentation on Neuroleptic Malignant Syndrome. Lagi menyeksakan bila fikir pasal those who are going to be there: anaesthetic team, ICU team including this scary intensivist, ED team. Dalam pada tu aku jugak have been stressing out & sakit hati each time gi kerja kena buli dgn this middle eastern registrar yg such a b******. Seriously aku benci dia sangat2. At this point, I dont think anyone knows that my self-esteem is even worse than rock bottom. All the time rasa macam nak bunuh diri sebelum aku sebagai a very unsafe doctor bunuh pesakit. Tak pon berhenti kerja je, mebbie jadi pilot (eh.. eh.. eh?) or apa-apa saja not medical related.

Semalam aku off, tapi I went to the hospital as part of my presentation preparation. Balik-balik je dah lambat. Before pegi spital, aku belek2 freezer tgk apa yg ada. Terjumpa this sebungkus udang galah. Banyak plak tu. Tak ingat plak bila aku beli. Anyways, malam tu aku dok belek2 buku resepi yg aku kumpul2 sejak zaman student dulu. Ingat nak masak udang masak rempah, udang asam pedas or udang masak lemak. Bila dah start potong2 tu tetiba rasa cam malas plak nak masak byk2. Makanye...

Udang ni patut goreng, tapi biasa la aku 'M' kan. Isi2nye: bawang, garlic, rempah kari, chili paste, tomyam cube, oyster sauce, udang. Masak kuah sampai kering sket then masukkan udang.
Masak lemak sayur dgn so'on. Takde tempe. Bubuh sos tiram & ikan bilis gak tadi.
Sayur2 dia: kacang panjang, portobello mushroom, karot, cabbage, cili padi.
Tetiba terasa cam banyak sangat plak udang tu. Sapa je la nak makan udang byk2 kan. Hubby nampaknye tak berminat nak makan udang tu. Tak sentuh langsung pon mlm tadi or hari ni. Aku plak cepat bosan. Hmm.. mebbie elok kalau aku bungkus udang tu kasi member esok.

3 comments:

Nur said...

kalo boleh bagi kat sini kan bagus..

A~ said...

:) u balik m'sia tak cuti skolah abis exam ni? take care. cuti2 nanti bleh la u buat food fest. i kat sini slalu tak berkesempatan :( ni je la sekadar mapu time off days.

kekwa22 said...

sedapnya...

nak udang
nak udang
nak udang

nggeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...