... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 16, 2011

Santai, XMas & the Departure...

Sambungan citer visit hari tu.

The final few days tu diorang just lepak2 beli apa yg patut. Seronok jugak dok rumah dgn family.
Kalau tak rasa kosong je dok kat tanah asing ni. Tak shopping anything special coz barang Aussie mahal sangat. Only some small souvenirs je nak kasi sedara-mara sahabat-handai di sana. Petang-petang plak adik aku main bola sepak dgn hubby kat padang sini.

Ni dinner kat rumah TTM on Friday; Adik aku ngan hero-hero TTM & Lybeau
Christmas day gi jemputan kat rumah Dr. MJ.
Ni kereta Dr. ZJ yg adik aku dah lama minat sangat. Posing jap
Dinner malam last tu, aku paksa adik aku tolong aku masak.
Ni dia yg masak, ikut arahan aku guna bahan2 yg aku dah sediakan. Sedap!
Then the time came for them to depart back to M'sia. Sedih la. Memang rasa sikit sangat time with them kat Melbourne ni. And boleh dikatakan sejak mereka jejak kaki kat Melbourne ni walaupon aku happy, still jiwa aku tak tenteram memikirkan yg the time diorang kat sini sangat pendek.
Bergelen jugak air mata aku nangis kat airport tu. Aku memang emo. Salah sorang adik aku yg kini kat M'sia tu slalu ckp dah tua pon nak nangis jugak. Well.. tua-tua pon, still diorang ni family aku, darah daging aku. Aku tak suka dok sini tanpa family aku. That day and for the next few days tu terasa sangat kekosongan. Sedih sangat. Kalau tak buat apa-apa with them pon takpe, just their presence dah buat jiwa aku tenang kat sini. Nak rasa mcm normal family life that I feel like I've lost for the past 15yrs just bcoz aku sentiasa away from home sebab belajar. I wish they were here, and I know I'm being selfish to wish for that.
And that day reality hit really hard... berbalik ke dunia nyata with work, study, house, etc... reality is not that sweet :'( :'( :'(

Kat Nandos Tullamarine Airport that morning

3 comments:

Lady of Leisure said...

Huwaaa kesian u.. Sabar k.. I think i know how it feels, family bila ada sekeliling kita akan rasa macam walau ada masalah berat mana pun boleh jadi ringan kan.
Sabar k, segala yg mentension kan dan memeningkan kepala u i hope akan berlalu dibawak angin gitu(hish ayat i tak leh blah betul kan).. Moga masa berlalu cepat so that yr family boleh datang lagi or u boleh balik malaysia bercuti lagi kan.. :-)

A~ said...

sedih la. hidup di perantauan ni sangat mencabar jiwa raga. bosan dah dok sini taawww. rasa cam kekosongan je sepanjang masa. dah la tahun ni exam specialty training, mcm takleh balik raja je. huaaaaaaa :'( :'( :'(

A~ said...

bosan, rasa hidup takde purpose kat sini tau, lady.
hopefully family i sehat2 semuanya sampai i balik. i dont want anything to happen to them while i'm here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...