... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 15, 2011

Santai with family

3 malam kerja lebih 13 jam satu shift memang memenatkan. 2 malam okay, then tiba Khamis malam tu wooooooooo... non-stop. Macam-macam. Semalam seharian aku tido je, then kuar dinner with hubby & Dr MJ tu pon pasal baru aku perasan aku tak makan since Khamis malam. Hujan lebat gilaaaa masa aku balik kerja smalam. Terpaksa jugak perah otak utk pay attention on the road after the bad night shift coz very poor view la masa drive. Banjir sepanjang jalan from Box Hill tu ke Chadstone. Takde la banjir besar mana, takat buku lali je la kot kat some parts. And sepanjang jalan aku berdoa supaya Victoria tak jadi macam Queensland yg teruk ditimpa bencana alam banjir tu. Alhamdulillah bila bangun je matahari memancar sket but it was already too late to do the laundry.
Apa project hujung minggu aku selain dp attend to the garden & laundry. Ntah la. Diorang2 ni ajak gi bush walking. Aku ni seriously drained out tambah lagi moral serendah bawah tanah especially pasal nak kena buat presentation yg less than 2 wks time due nye.

Anyways, ni sambung citer pasal family bercuti kat sini hari tu. Balik je from Port Campbell aku memang la terus jatuh sakit. Ni sumer pasal tak cukup rehat after the night shifts prior to annual leave aku. So beberapa hari gak la berehat di rumah saja.

Magnet yg parents aku tertinggal sini coz masa beli tu letak dlm handbag aku
tak keluar-keluar dah.
Lighthouse paling hujung di Victoria. Masa kami pergi tu air sampai tebing tu.
Petang Selasa tu pegi dinner kat city at Old Town with my dad's old fren yg migrate ke sini from Sarawak. Went to the city early just jalan-jalan. Takde la beli barang kat sini coz to me better nyopping kat M'sia. Sini mahal & most of the time takde la quality sangat. So cuci mata saja.

Meh cuci mata. Sini biasa ni kes-kes persembahan berangin esp. time2 festivals
The newly renovated Myer Melbourne city
Lego section kat kids department
Time ni adik aku dah bengang aku suruh amik gambar dgn lego2 tu.
Kata dia alang2 amik gambar, sambar la lego2 tu skali. Cheh.. manyak cantik...
Dinner kat Old Town
Ada la jugak project buat roti & apam since mak bawak ovalette from M'sia. My mum teruja dgn my breadmaker. Best la ada family to cook for & to cook with. Rasa cam bernyawa sket, takde la sorang-sorang je dalam dunia yg fana ini...

Roti putih
Apam. Ni mebbie kat mamafami or kat CMG punye recipe. Lenguh tangan aku pukul menda batter dia. So it will be a long time before aku buat lagi nih. Sikit ni pon dah pancit weh
Project basuh kereta aku. Sapa lagi kalau tak adik aku tu. Hehehe. Tapi bayar la, dia tak nak punye basuh kereta aku tu kalau takde upah. Aku pon upah la standard basuh kereta kat kedai sini. Mahal wooo...

Buruh kanak-kanak.. berkilat kereta aku.. hehehehe...
Kat Chadstone mall

...to be continued...

2 comments:

Chibi Maruko said...

berapa lama dorang kat sana, tiap tahun dorang memang datang sana ke?

A~ said...

chibi, diorang dok sini hari tu seminggu je. takde la setiap tahun diorang datang. last time in 2006 dulu masa i grad frm uni. kali ni diorang dok kejap je & kami tak gi mana2 sgt. yg roadtrip ke portcampbell tu je yg jauh & took 2 days. tu yg berentry-entry nak boh kat blog ni. byk sgt gambar. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...