... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 10, 2011

Great Ocean Road: Port Campbell & back

Waaahh.. rasa lama betul tak update blog. I'm back to work afta 20days tak kerja annual leave hari tu. Depressed balik ni.. reality hits really hard.. huhuhu...
Anyways, ni baru lepas dinner. Gigih masak mcm utk kenduri je tadi coz I'll be working the 13-hour night shifts starting tomorrow night sampai Khamis malam. Selamat la daging bakar, nasi goreng, chicken pie & meat+mushroom pie. Cukup la tu makanan sampai tengah hari Jumaat nanti for both of us. Fuh.. letih you!!!

Anyways, ni sambungan road trip with my family hari tu. So, after the National Park, singgah jap kat Port Campbell town beli susu, etc. then we went back to the cabin. Masa kat kedai runcit tu, aku menyampah gila dgn si cashier bengong tu. Ada ke patut dia charge aku sampai au$60 utk sth yg jumlahnye cuma au$10 je. Seb baik aku perasan & tegur dia. Pas tu buat2 silap konon. Macam2 la kejadian dgn si bodoh nih. Last skali tu dia boleh biar je barang2 atas counter, takkan aku nak angkat sumer barang2 runcit tu dgn tangan. Bodoh betul si budak ni, sure tak skolah & tau nak ngepau duit tourist je. Hati aku ni memang cepat je panas dgn org2 yg bodo sombong cam ni. Oh ye, masa check in tu dia siap kasi susu sekotak kecik lagi. Tak cukup but ok la tu.

One of many cottages Eastern Reef accommodation di Port Campbell.
Okay la cabin ni, selesa sangat. Ada dapur lengkap dgn dishwashing detergent & fridge, byk katil, living room, tv + dvds, mags, boardgames, bbq area, iron + iron board, hot water, heater/air cond. Siap kasi towels + sabun lagi.
Rosemary bushes + lavender trees di sekeliling cottage ni. Ada la kami amik sket
konon-konon nak buat doughtnut MasterChef tu
Bunge 'rose' mak =P
Ladang milik tuan rumah ni. Selain daripada jaga the accommodation, diorang
ni jugak peladang ternakan
Dinner sumer, rehat2. It was cold enuf for us to switch on the electric heater to full blow.

Tengah sedap-sedap rehat atas katil tetiba aku terperasan something...
Uweekkk!! 'Tuan rumah' ni menjengah... Serious aku la
manusia paling rasa nak pengsan malam tu. Seb baik berjaya dihapuskan.
Bahaya la spiders kat Au ni, some r known to be very poisonous!
Memang tak tenteram jugak la aku tido malam tu. Aku kan penggeli insects sket. Cuak la jugak mana tau byk lagi tentera dia kat bawah katil ke kat celah-celah furnitures sumer tu. Eeeiiii.. yucks!

Esok paginye baru bertolak balik ke Melbourne. Kami lalu jalan dalam thru Colac instead of going along the coastal Great Ocean Road. Pendek sket jalannye tapi lalu kawasan ladang-ladang je la.

Ni saja je berhenti coz ada bandar Simpson tu =P
Ni masa berhenti separuh jalan to fill in petrol.
Hensem kan adik aku sorang ni ;) Ni one of my fav pics of him sebab
tak pernah tengok dia amik gambar senyum cam gini

Went thru Colac and instead of balik terus ikut M1 tu, kami lalu Geelong then Queenscliff to catch the ferry ke seberang Sorrento sana. Nak singgah Sunny Ridge kejap to enjoy the strawberries.

...to be continued

3 comments:

Kelab Kembar Malaysia said...

Bestnye dok hobersi nih! huhuhu

A~ said...

takde la best sangat huszaini. kehidupan kat sini byk saangat cabaran, kadang2 rasa nak give up. jauh dari keluarga tercinta. sepanjang masa rasa nak nangis je.

Chibi Maruko said...

adik tu memang hansem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...