... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 23, 2011

Learnawordaday!

Urrgghhh... I just realized that for the next 4 weeks I'll will be working weekends; 2 weekends in ICU, then starting ED with 2 weekends. That's equivalent to a month of no social life at all!!! Zaaaliimmmm!!
Tension dah aku nih!


Dlm minggu ni aku blajar perkataan baru dari 2 member aku. Korang tau menjengkit tu apa? Korang tau menjongkit tu apa pulak? Bukan jongkang-jongkit okay. Hahahhaa. SueJoshua ajar aku hari tu menjengkit tu merayap. Dr. HAK plak hari ni ajar aku menjongkit tu merayap jugak. Masa aku tanya si Dr. HAK tu tadi, sedap dia je ckp aku ni budak bandar. Eh, bukan pasal aku ni budak bandar tak tau bahasa2 canggih ni. Pasal aku ni skema, tak terkesan kat otak aku ni selama membesar di kalangan kawan2 yg datang dari pelbagai background. Kat rumah tak guna bahasa2 tambahan ni. So memang bahasa2 tu hilang begitu saja lah. Teringat citer abah masa dia skolah dulu dia & member2 dia kelentong org yg nak blaja bahasa Tamil ni... kuar satu perkataan: Learnawordaday! Punye la member tu dok hafal.. kekkekekekke...

Anyways, tadi lepas aku jumpa bos aku kat ICU tu utk finalize presentation
aku, aku gi lepak dgn Dr. HAK jap. Menjengkit/ menjongkit lah apa lagi. Ke Myer, than ke Coles. Retail therapy. Beli tudung & sth else tak perlu tanya :P. Aku sukaaaa retail therapy. Tenang fikiran aku jap dok meretail therapy nih. Hehhehehe. As long as aku tak tengok balik receipts nyopping tadi, aku rasa aku seronok dah. :P

Gambar bunga raya ni sumer amik kat rumah Dr. HAK.
Aussies pon dah pandai tanam pokok bunga raya uuu!
And balik tadi aku masak dinner. Simple je. Aku rindu nak makan kari. Tapi aku terkuarkan chicken wings.. aku tak suka chicken wings unless dia goreng garing or bakar. Tapi dah ada tu taruh je la dlm kari tu. Ok je la rasanye.

Kari ayamku. The only thing missing is daun kari
And partnernye sayur campur.. biasa la aku


Dalam stress-stress tu, masak je la yg dpt make me happy... selain dp nyopping, mekap, Restaurant CIty :P

4 comments:

TopsyTurvyMum said...

Wahhh..banyak masak2..best!
bunga raya mmg jarang jumpa sini..bunga kertas banyak jugak kan??

A~ said...

ha'ah. baru perasan ada gak org tanam bunga kertas. semak :P ehehehhe

Chibi Maruko said...

dekat sini pun ada jual bunga raya tau... tapi jenis tanaman dalam rumah gitu.. tak pernah beli sebab tau bunga tu mekar di kedai, bila bawak balik, seminggu dua mesti mati, jari tidak warna hijau gitu.

A~ said...

tu la. biar kat kedai or rumah org je la dia kembang mekar. i pon takde tangan hijau gitu. jacket, kasut, beg, baju hijau ada la. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...