... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, December 18, 2010

Kemaaaasss cepat!!

Tension gua tengok the weather forecast. Adoi.. Last week forecast kata sehari dua je akan hujan for this coming week. Rasa lega la sket kat situ. Aku ada banyak plan for this coming week.
For a start, bermulalah my 2nd annual leave for the next 20days termasuk Jumaat pagi lepas balik from night shift.

Then sejak semalam mendung je, setiap 3,4 jam aku dok tengok weather forecast mana tau tukar plak kepada cuaca best bermatahari suam-suam kuku. But until just now ini haaaa weather forecast.
Huhuhu... summer dah nak dekat sebulan dah. Tapi weather still wet spring lagi. Bila nye nak gi beach, bila nye nak gi sun bathing, bila nye nak bercucuk tanam, and yg paling penting bila nyee nak abis kan laundry yg dah menimbun tu.

Lagi satu, apsal aku still berjaga until now? Siang tadi dah tido lama, maklum la tido dalam kekecewaan yg amat sangat after night shift. Then paksa diri kemas lagi barang2 kat rumah ni. Ada banyak lagi stuff in the boxes yg amat menyakitkan mata aku. Most of things left are alat tulis books mags essentials documents masa study dulu & skarang. Tu yg dragging tu. Baju-baju & dapur & shower & living room senang je nak susun atur. Basics. Adoh. Dekat sebulan dah ni aku pindah nih... ntah bila ntah nak abis kemas.. Hubby kata hopefully we wont be moving anytime soon coz kita punya barang baaanyaaaaaaak la sangat. I hafta agree. Mostly banyak barang kumpul2 sejak zaman bujang masing-masing & sejak 10 thn dulu aku di perantauan.
Hopefully during this annual break yg sikit ni aku akan berjaya spring/summer clean my house for good lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...