... nukilan seorang perantau...

Detik Demi Detik...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

=)

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

Peluang korang nak berbakti kat aku =P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 02, 2010

Shopping XMas- episode 1

Lepas je guruh berdentum-dentam tadi, hujan turun renyai-renyai. Semalam dah janji dgn Dr. H nak gi shopping kat Chaddy. Terpaksa delay lambat sket, tunggu hujan reda. I needed a few things for the house esp. Vitamin C.

Pertama sekali pergi ke Myer, of course. Tak tenteram jiwa aku tengok kitchenware & barang-barang rumah lain. Kebetulan semua ada banyak % off sempena XMas. Sempat la jugak sambar some things that I've always wanted but couldnt get them coz rumah lama takde space plus the oven at the old house mengah sket.
Tu pie weights tu aku tak tau guna. Dapat ilham dari Lemongrass sebab dulu dia ada bubuh ni kat blog dia, sejak tu aku berazam nak beli. Now dah kat rumah baru, boleh la borong. Hehehe. Baking tray tu ilham dari TTM :D Jumpa this set of funnels siap ada mini strainer lagi. Sambar. Aku pelik jugak apsal dia half plastik half silicon.. bila baca manual tu rupanya boleh digunakan untuk strain broth ke or stock ke or menda-menda panas... OOOoooooo...
Seronok sangat nyopping barang dapur nih, harap-harap masak la hendaknye. Dulu kat rumah lama tak bersemangat nak masak coz sempit + oven hampeh (ALASAN!!).

Lama kami lepak kat Myer coz Dr. H nak nyopping baju/kasut. Then kami singgah Sussan, aku sambar some clothes yg on sale saja. Laaaamaaaa gila aku tak nyopping pakaian kat sini. Masa balik raya kat M'sia tu je shopping baju kerja coz design cun + murah. Alah, kat Jaya Jusco tu je pon, tapi aku suka style baju-baju situ. Anyways, Then singgah dinner kat Oriental Tea. Servings punye la ciput. Padanla harga murah dari kedai lain. Boleh la tahan rasanye. And aku dapat the cawan teh yg aku nak sangat dulu tapi again takde space so tak beli. Tu dalam gambar atas tu, sebelah kiri kepada balang garam AU$1.50 yg aku beli kat Reject Shop. Balang garam lama aku dah pecah, & aku nak yg simple & senang storage je.

Now aku berjaga coz Friday night start night shift until Sunday night. Just had 7 days off.. but where did all my 7 days off gone??? Grr... Harap-harap tak busy so that aku boleh study kat ward nanti. Huhuhu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...